
Ao día!

Entrevista a Rafael Pérez, CEO de Selmark
Con sede en Vigo e unha traxectoria de medio século ás súas costas, a firma de roupa interior galega Selmark fabrica anualmente uns dous millóns de unidades de artigos. Desde a súa fundación ata hoxe lograron crear unha ampla colección, na que existen máis de 8.000 referencias, e contan con 300 empregados directos. Entrevistamos a Rafael Pérez, CEO da compañía, sobre a clave do seu posicionamento no mercado e os retos de futuro.
Selmark naceu en Vigo en 1975 como un pequeno taller de confección e hoxe é unha empresa téxtil líder en fabricación de roupa interior feminina. Cal foi a clave do éxito?
En 2024 Selmark cumprirá 50 anos. Conseguilo non foi fácil e varios foron os retos que a empresa tivo que superar. Ocórrenseme algúns de especial relevancia como foron o ingreso de España na Comunidade Europea, o declive do comercio tradicional, a irrupción das novas tecnoloxías e os cambios nos hábitos de consumo ou a sucesión na empresa. Pero tamén grandes oportunidades como o lanzamento da liña Mare (baño), Care (para necesidades especiais), Tech (deporte) e máis recentemente IN&OUT (homewear). Pero, sobre todo, a nosa aposta desde fai máis de vinte anos por crecer fóra de España.
Selmark hoxe é o froito da suma de experiencias, da idiosincrasia das persoas que a integran, da adaptación constante aos cambios drásticos na distribución, na economía, nos gustos, na evolución da muller… A idea que predomina é a do cambio constante e a adaptación permanente ao devandito cambio.
Nos anos 90 iniciaron a súa expansión internacional. Que peso ten o mercado exterior na estratexia de negocio de Selmark?
Non hai éxito sen traballo, polo menos no noso sector. Si é certo que levamos máis de vinte anos enfocados no desenvolvemento de mercados exteriores e iso permitiunos en moitos deles chegar antes. Pero mantelos é o que verdadeiramente ten mérito. E iso foi posible sen dúbida grazas ao produto e boa relación con cada un destes mercados. Internacionalizarse hoxe é moito máis complexo que hai vinte anos. Todo está inventado, as necesidades en cada mercado cubertas e facerse un oco é tremendamente duro. O cal non significa que non haxa ocos. Pero ata que a cifra de negocios crece e se consolida estamos a falar de moitos anos.
Selmark ten a canle wholesale (venda ao por maior) como principal vía de distribución: está presente en 40 países con máis de 6.000 puntos de venda. En Europa estamos en practicamente todos os países, igual que en Latinoamérica; en Oriente, en Israel e Turquía; en China vendemos a través de Tmall e en América do Norte operamos en Canadá. Estamos a seleccionar equipo para entrar en Estados Unidos, pero é un mercado moi complicado porque apenas hai wholesale.
Nun sector tan cambiante como o da moda, cal é o valor diferencial de Selmark no mercado, os seus valores de identidade fronte á competencia?
Sen dúbida o mimo polo produto creado por e para mulleres. Somos un fabricante honesto que pon todo o seu empeño en satisfacer a quen nos dá a súa confianza. En Selmark dedicamos un investimento moi importante ao desenvolvemento de produto e a cultura de innovación está presente en todos os ámbitos da empresa, desde a creación á relación co consumidor.
A vocación pola innovación foi unha constante na empresa. En que áreas puxeron o foco innovador?
A roupa sufriu un retroceso nas prioridades de gasto. E se isto afecta á roupa exterior, nin che conto na roupa íntima. O resultado, unha aposta maioritaria pola roupa sinxela, cómoda e neutra. A moda segue sendo importante na cultura de Selmark, aínda que cada vez está máis claro que o consumidor a identifica con ocasións “especiais”.
Sen dúbida, a patronaxe é un dos nosos grandes puntos fortes en cuestión de deseño. Destinamos horas interminables a poñer a punto cada patrón, a probalo en múltiples mulleres buscando un equilibrio entre deseño, confort e suxeición. E iso non é fácil. De feito, traballamos baixo a filosofía “feito por mulleres, para mulleres”. Temos grandísimas profesionais que dedicaron toda a súa vida a iso e esa experiencia non é fácil de replicar. Aí radica unha parte fundamental do noso éxito.
En que se diferencia o patrón de Selmark? Conseguimos que realce, que ofreza naturalidade e comodidade. Estas son as tres premisas que debe cumprir un suxeitador de Selmark. A muller debe sentirse atractiva, cómoda e segura. Para iso debemos ser capaces de moldear o peito mantendo unha silueta natural e moi atractiva sen estridencias, sen incomodidades.
A diferenza fundamental con outras firmas está no desenvolvemento das copas. Este realízase internamente e para iso colaboramos con centros tecnolóxicos da automoción para as fases de prototipado e desenvolvemento de robots de produción. Tras centos de horas de probas, lévanse á fabricación. A diferenza fundamental cos nosos colegas radica en que isto o facemos aquí coa morfoloxía e os gustos da muller española e europea.
Cales son os retos de Selmark para os próximos anos?
A compañía basea a súa estratexia de crecemento en dous piares: o impulso ao mercado internacional (cuxas bases xa ten establecidas) e a diversificación de produto. Respecto a isto último, Selmark lanzou a súa liña de baño hai practicamente unha década e posicionouse xa como unha das súas principais categorías.
O obxectivo é tamén fomentar as vendas cruzadas de produtos complementarios. A categoría de ‘homewear’, especialmente, ten moito potencial de crecemento: o mercado demándaa e é algo que se manterá nos próximos dous anos.
E, por suposto, crecemento na canle en liña, que xa supón un 8% das nosas vendas.