
Ao día!

Un enfoque integral do deseño, clave para a competitividade
O deseño é un aspecto crucial que a miúdo se asocia coa creación de produtos atractivos e funcionais, comunicacións visuais eficaces e unha experiencia de usuario satisfactoria. Este enfoque tradicional do deseño ten como obxectivo principal mellorar a estética e a funcionalidade dos produtos ou servizos ofrecidos pola empresa. O deseño estratéxico vai un paso máis aló e representa un enfoque integral no que o deseño se considera como parte dunha estratexia empresarial a longo prazo, aborda desafíos e xera oportunidades nun nivel máis amplo.
Ademais, o deseño estratéxico desempeña un papel importante na promoción da innovación, ao vincularse cada vez máis á investigación de novos produtos e materiais, características, modalidades de venda etc., co obxectivo de cumprir as expectativas e esixencias do mercado e dos consumidores.
Tamén existe un binomio moi importante entre deseño estratéxico e sustentabilidade, xa que este último convértese nunha ferramenta transformadora fundamental para ofrecer solucións a grandes retos ambientais, como o uso da auga, a redución ou reaproveitamento de refugallos, a responsabilidade no consumo enerxético e as emisións ou a aposta por materiais sustentables e reutilizables. Todo iso, sen perder de vista a funcionalidade dos produtos e servizos, así como a experiencia dos usuarios. Por iso, sectores como o do mobiliario, a iluminación ou o gran consumo, entre outros, foron algúns dos que máis se enfocaron cara ao deseño estratéxico.
Claves para implementar o deseño estratéxico
A implementación efectiva do deseño estratéxico nunha empresa pode marcar a diferenza no seu crecemento e éxito a longo prazo. Algúns pasos importantes á hora de implementalo serían:
- Definir unha visión clara, en liña cos valores fundamentais da empresa. Cal é a misión da empresa? A que retos se busca dar resposta? Cal é o impacto que se espera xerar?
- Analizar a contorna empresarial, incluíndo tendencias do mercado, competidores e factores macroeconómicos. Que se está facendo no mercado? Como nos podemos diferenciar? Como transformar ou mellorar a experiencia do usuario co produto?
- As persoas, no centro. Coñecer ao usuario final dos produtos ou servizos, buscando transformar a súa experiencia é clave. Para iso é importante aplicar novos enfoques.
- Colaboración e cultura organizacional. O deseño estratéxico non é só a tarefa dun equipo concreto da empresa. O coñecemento e a experiencia das diferentes persoas poden axudar a identificar oportunidades e desafíos. É importante xerar e fomentar unha cultura colaborativa.
- Medición e seguimento, establecendo indicadores clave de rendemento para medir o progreso cara aos obxectivos estratéxicos.
- Flexibilidade. Unha estratexia deseñada de maneira efectiva debe ser flexible, permitindo axustar a estratexia segundo sexa necesario.
- Formación e desenvolvemento. Proporcionar capacitación e desenvolvemento ao equipo para mellorar as habilidades e capacidades garantirá que estean equipados para executar a estratexia con éxito.