Inicio
Actualidade

Ao día!

15/12/2023

Utingal, líder no mercado aeronáutico desde Galicia

Comparte este artigo

A entidade de Pontevedra está especializada no deseño e fabricación de utillaxes e bens de equipo para o sector aeronáutico

Utingal é un caso de éxito de diversificación industrial, aplicando e adaptando a súa know how na automoción, campo no que iniciaron a súa actividade no ano 2000, cara a novos sectores como o aeronáutico, ao que deron o salto en 2012 e do que hoxe son unha das empresas máis consolidadas e de referencia.

“En 2015 adquirimos a nosa nave actual, de case 4.000 metros cadrados, e a día de hoxe practicamente o 85% do noso negocio é aeronáutico”, detalla Jesús González López, conselleiro delegado da empresa, fincada no Parque Empresarial de Areas (Tui), e vicepresidente do Consorcio Aeronáutico Gallego.

En Utingal encárganse de ofrecer solucións integrais e proxectos a medida, cun servizo “chave en man” orientado á automatización de proxectos industriais de distinta envergadura: desde a enxeñería para a mellora de procesos produtivos do sector aeronáutico, ata a fabricación de utillaxes específicos ou pezas de avión en materiais compostos.

Europa é actualmente o seu principal mercado, aínda que tamén desenvolveron proxectos para EEUU, México e Marrocos. Na súa carteira de clientes atopamos a algúns dos principais grupos multinacionais aeronáuticos, como Airbus - para o que traballan para todas as súas plantas de España e Francia-, Actiturri, Grupo Aernnova, Grupo ITP, MTorres ou Embraer; así como a empresa de defensa Xeral Dynamics. De feito, un dos seus traballados máis recoñecidos é o deseño, fabricación e montaxe de plataformas de mantemento, reparación e revisión de aeronaves MRO para o avión C 295 de Airbus.

Proxectos de innovación

Certificada co selo de Peme Innovadora polo Ministerio de Ciencia e Innovación, o espírito innovador foi sempre unha constante en Utingal. “Contamos con moitos proxectos de innovación ao longo do ano e a maioría xorden dos retos tecnolóxicos que nos expoñen os nosos clientes, sobre todo Airbus, para dar solución ás súas necesidades de produción para ser máis competitivos”, explica González López. Na actualidade, moitos destes retos están enfocados no campo da economía circular, buscando o máximo reaproveitamento dos materiais e residuos; e o desafío que supoñen as altas fabricacións que se empezan a xerar no sector aeronáutico, “ata o de agora un proceso bastante manual pola tipoloxía de traballo, pero aos poucos vanse implantando tecnoloxías para que se empecen a automatizar procesos, cada vez máis fiables e competitivos en prezo no marco dun mercado globalizado”, explica.

Entre os proxectos máis recentes destaca Replay. A Xunta de Galicia, a través da Axencia Galega de Innovación, colaborou con Utingal no desenvolvemento da primeira solución integral de reciclaxe de poliamidas procedentes do sector aeronáutico para o seu aproveitamento en tecnoloxías avanzadas como a impresión 3D. A iniciativa contou co apoio estratéxico de Airbus e, xunto con Utingal, participaron nela outras catro empresas para dar resposta ás tres grandes áreas deste proxecto: química, mecánica e de automatización e control. Ademais, colaboraron o Centro Tecnolóxico de Investigación Multisectorial (Cetim) e a Universidade de Vigo, para achegar as súas capacidades de investigación ao proxecto.

Impulsando o ecosistema aeronáutico

A industria aeronáutica e aeroespacial galega ten un gran potencial e conta cunha experiencia consolidada, co Polo Aeroespacial de Rozas como principal referente en materia de vehículos aéreos non tripulados, grazas á Civil UAVs Initiative impulsada pola Xunta de Galicia. “O Polo é moi importante, non só para as empresas do sector, senón tamén como oportunidade para todo o tecido industrial da contorna”, remarca González López. “O sector dos UAVS, ademais de ser novo, non implica as condicións de investimento e maquinaria que si require un avión civil e é un ámbito que se adapta ben á tipoloxía de empresas que, por exemplo, proceden do sector do automóbil, facendo un esforzo en coñecemento, rastrexabilidade e normativa. Ademais, Galicia é unha contorna adecuada para as probas con drons e hai unha chea de necesidades que xera a propia comunidade e o ecosistema”, explica.

Tamén pode interesarche